درآمد تولیدکننده محتوا چقدر است؟

توصیه ی ما به شما این است که به این کار به عنوان شغلی پاره وقت، نگاه کنید و نه بیشتر؛ ولی اگر در حال حاضر جای دیگری مشغول به کار نیستید با کمی تلاش بیشتر می‌ توانید از آن به اندازه یک شغل تمام وقت و چه بسا بیشتر، کسب درامد کنید. معمولا در کار پاره وقت تولیدکننده‌ محتوا به طور میانگین بین ۵۰۰ هزار تومان تا 1 میلیون تومان درآمد دارند. ولی برای کسانی که به طور تمام وقت کار می‌کنند این رقم گاهی به یک میلیون تومان در ماه نیز می رسد. این آمار مربوط به دی ماه سال ۱۳۹۷ در کشور ایران است..

کار تولید محتوا برای چه کسانی مناسب است؟ 

در کار تولید محتوا هر چقدرکه مهارت، تخصص و تجربه شما بیشتر باشد، به همان میزان، درآمد بیشتری عایدتان خواهد شد. حتی با حداقل دانسته‌ها نیز می‌‌توان مفید بود و درآمد کسب کرد. هر شخصی با هر میزان سنی از نوجوان گرفته تا میان سال و حتی کهن سال، میتواند در این عرصه به فعالیت بپردازد. ‎

سرمایه لازم برای کار تولید محتوا چقدر است؟ 

یک دستگاه کامپیوتر یا اینترنت و اینترنت پر سرعت تنها سرمایه های مادی مورد نیاز جهت کار تولید محتوا است. اما توجه داشته باشید که سلامتی، مهارت‌ و دانشی که دارید سرمایه هایی بس اساسی تر در این راستا می باشند.

آیا در زمینه کار تولید محتوا افرادی را استخدام می‌کنند؟ 

بلی! در شرایط کنونی و با رشد روز افزون کسب و کار الکترونیک، شرکت‌ها و استارتاپ ها به متخصصین تولید محتوا نیازبیشتری پیدا کرده اند؛ به بیانی دیگر امروزه تقاضا برای متخصصین تولید محتوا افزایش چشمگیری پیدا کرده. بطوریکه حتی در بعضی از شرکت های تولید محتوا مثل کپی فای افراد درخواست کار می کنند. سپس این شرکت با بررسی رزومه و تخصص افراد برای آن ها امکان کسب درآمد را فراهم میسازند.

نویسندگان در سامانه ی تولید محتوای کپی فای بدون هیچ تعامل اضافه ای با مشتری درآمد کسب می‌کنند. البته شرکت‌هایی هم هستند که افراد را به استخدام درمی آورند. در آگهی‌های استخدامی می‌توانید این قبیل استخدامی ‌ها را بیابید..

 چگونه تولیدکننده محتوا شویم؟

مهارت‌های لازم برای تولید محتوا به شرح زیر است. شما ابتدا این مهارت ها را فرا می گیرید سپس کار شما توسط  یک فرد متخصص مورد بررسی و ارزیابی قرار میگیرد و نقاط قوت و ضعف شما را برایتان مشخص میکند.

حداقل مهارت‌های لازم برای تولیدکننده محتوا

  1.  آشنایی کامل به زبان فارسی
  2.  آشنایی کافی به فضای مجازی و اینترنت
  3.  تسلط کامل به دستور زبان فارسی
  4.  آشنایی با علائم نگارشی
  5.  آشنایی با نکات مهم ویراستاری
  6. آشنایی به دانش بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو (SEO)
  7.  آشنایی به کار با نرم افزارهای آفیس
  8. آشنایی به کار با ایمیل

مهارت‌هایی که در این زمینه از شما یک متخصص میسازد:

  1.  نویسندگی
  2.  ترجمه
  3.  آشنایی به سایر زبان ها به جز زبان فارسی
  4.  ویرایش عکس
  5.  ویرایش فیلم
  6.  ویرایش صدا

ادامه مطلب: میزان درآمد تولید محتوا