ایجاد محتوایی جذاب

میتوان گفت مهمترین فاکتور در بازاریابی محتوا ، نگارش ، تهیه و تولید یک محتوای جذاب ، مخاطب پسند و با کیفیت است ، تا جایی که بتوان گفت همان چیزی است که مخاطب در موتورهای جستجو به دنبال آن است. شما می توانید با ایده پردازی محتوایی، محصولات خود را به طور شگفت انگیزی به کاربران ارائه دهید  تا آنها را مجذوب محتوای خود کنید. مخاطبان امروز حوصله محتواهای تکراری ، بلند و طولانی و سراسر از جملات را ندارند و به دنبال یک محتوای جذاب ، با معنی و خلاصه و مفید میگردند. در نتیجه ایجاد یک محتوای جذاب و خوشایند یکی از تکنیک های بازاریابی محتوایی است. شما میتوانید برای جذاب تر شدن محتوای خود از اینفوگرافی ها ، کتاب های الکترونیک و حتی پادکست استفاده کرده و حس کنجکاوی مخاطبان خود را تحریک کنید.

ایجاد محتوای سریالی

یکی از استراتژی های بازاریابی محتوا تهیه و انتشار محتوای سریالی است.  به این معنا که یک موضوع بزرگ و قابل تفسیر را پیرامون محصول و یا موضوع سایت خود انتخاب کرده و متناسب با آن یک محتوای چند قسمتی تهیه میکنید. تجربه نشان میدهد این گونه محتوا حس کنجکاوی و اشتیاق کاربر را تحریک کرده و از یک کاربر گذری ، برای سایت شما مخاطبان وفادار می سازد. چرا که مخاطبان در میابند که با ماندن در سایت شما اطلاعات بیشتری در خصوص موضوع مورد علاقه خود در اختیار خواهند داشت.در نظر داشته باشید که محتوای سریالی یا اپیزودیک معمولا برای مطالب بلند و طولانی مثل مباحث آموزشی تهیه میشود ، شما میتوانید محتوای خود را در چند قسمت کاملا مجزا و مستقل با یک هدف بلند مدت در فاصله زمانی معینی در اختیار مخاطب قرار دهید. در این صورت مخاطب به صورت متناوب به سایت شما سرکشی میکند تا ادامه محتوای تولید شده به سبک محتوایی را ببیند.

شخصیت سازی از برند تجاری

یکی از اصلی ترین استراتژی های بازاریابی محتوایی شخصیت سازی برند می باشد. داستان سرایی و ایجاد محتوای سریالی در کنار محتوایی خلاق و جذاب اگرچه یکی از اصول بازاریابی محتوایی می باشد ولی در بسیاری از مواقع شاهد هستیم که با وجود ایجاد محتوای خلاقانه, مخاطبان شما علاقه خاصی به مطالب نشان نمی دهند. شخصیت سازی از برند روش جدیدی از بازاریابی محتوایی است به این معنی که ، با ایجاد محتوایی بدون انگیزه های پنهان, مخاطبان بسیاری را جذب می کنید و وفاداری آن ها نسبت به شما افزایش می یابد. چرا که مخاطبان در می یابند که خارج از استراتژی های فروش, شما اطلاعات سودمندی را در اختیار آن ها می گذارید. به این معنا که در کنار معرفی محصول و یا شرکت خود با ایجاد یک وبسایت اینترنتی مقالات مفید و کاربردی در زمینه های مختلف و یا حتی پیرامون موضوع محصول و یا شرکت خود در آن قرار داده و از این طریق ارتباط خود با کاربران را بیشتر میکنید.سعی کنید برای شخصیت سازی از برند خود محتوایی جذاب و گیرا ایجاد کنید وبرای ایجاد محتوا فراتر از مباحثی در راستای برند تجاری خود قدم بگذارید. در بازار محتوایی در راستای شخصیت سازی برند می توانید مخاطبان وفاداری کسب کنید و به صورت غیر مستقیم فروش خود را افزایش دهید.

استفاده از میکروثانیه ها در ایجاد بازاریابی محتوا

اصطلاح میکرو ثانیه، در بازاریابی محتوا یک ترکیب جدید است. گزارش موتورهای جستجو نشان میدهد که در سال های اخیر بیشتر جستجو ها توسط کاربران با استفاده از موبایل صورت گرفته است و روز به روز به تعداد کاربران استفاده کننده از گوشی های هوشمند افزوده میشود. بنابراین گوگل از اصطلاح میکرو ثانیه استفاده کرده است تا نشان دهد که افراد مختلفی با استفاده از موبایل خود به جستجو در مورد مباحث مختلفی می پردازند در حالی که زمان اندکی دارند. افراد می خواهند در کوتاه ترین زمان خرید کنند، و یا در کوتاه ترین زمان اطلاعاتی در مورد مباحث خاصی کسب کنند. با این تفسیر مطمئنا استفاده از قانون میکرو ثانیه در بازاریابی محتوا در آینده بسیار مفید خواهد بود اما مطمئنا کیفیت محتوای ایجاد شده در این گونه بازاریابی محتوا از اهمیت ویژه و بالایی برخوردار است. نمونه ای از شرکت های موفق در بازاریابی محتوا در روش میکرو ثانیه شرکت homedepot است. این شرکت با منتشر کردن ویدوهایی جذاب و کوتاه در رابطه با چگونه طرز ساخت وسایل مختلف در خانه فروش خود را افزایش داده است. قاعده میکروثانیه گوگل در بازاریابی محتوایی، همواره تاکید بر ایجاد محتوایی آموزنده, با ارزش و همخوان با تلفن همراه دارد ، تا کاربران در کوتاه ترین زمان ممکن به نتایج دلخواه دست پیدا کنند.

ادامه مطلب: استراتژی تولید محتوا چیست